Punkový zájezd do Švýcarska

Tyto prázdniny byly na cestování po Evropě opravdu hektické. Začátkem měsíce jsem navštívil Nizozemsko, poté jsem si odjel na finále superpoháru do Německa. Ihned po návratu jsem jel za rodinou na Slovensko, kde jsme jen tak mimochodem vycestovali na výlet do Maďarska a Rakouska. Když jsem se vrátil ze Slovenska, za několik hodin mě čekala cesta minivanem značky Volkswagen rovnou do městečka Lausanne ve Švýcarska a práve tomuto nárazovému výletu budu věnovat dnešní report.

Jednalo se o poměrně rychlou akci. Hromadné akce a výlety zase tak často nevyhledávám, ale protože to podle všech aspektů měl být solidní punk, tak jsem do toho šel :). Kolem 15:00 jsme vyrazili směr Rozvadov s 5-ticí různě poskládaných lidí. Cíl cesty bylo 13 hodin vzdálené Lausanne, kde bydlí kamarádova sestra v rámci au-pair programu. Rodinka odjela na výlet a my využili jejich nepřítomnosti, abychom se na pár dní nakvartýrovali do jejich rezidence s protiatomovým krytem! Švýcarsko je velmi zajímavá země rozdělena na 3 části (italská, německa a francouzská) a jsou to regulérní 4 úřední jazyky (francouzština, němčina, italština a rétoromanština). My jsme se vyskytovali právě ve francouzské částí. Lausane je klasické švýcarské městečko s velmi úzkými a strmými ulicemi (snad ještě strmější než San Francisco nebo na ostrově Koh Tao). Je tu švýcarský frank, je tu draho a na dálnicích všichni dodržují rychlost, protože pokuty jsou extrémně vysoké.

Po 4hodinách spánku po nekonečné cestě autem jsme se vydali na náš první trip. Přijeli jsme do městečka TASCH, kde jsme se vyvezli vláčkem do Zermattu a poté lanovkou do Sunneggu. Po zdolání „kopce“ Sunnegga  jsme zamířili gondolou na Blauherd, prošli jsme jezera Stellisee, Grindjisee – tam byl piknik, Grunsee – tam jsme se koupali, Moosjisee – vyschlé. Celou dobu jsme měli krásný výhled na Matterhorn. Lanovky jsou tu mimochodem téměř všude, velmi drahé a hodně využívané :). Velký zážitek pro mě byla koupel v mrazivém průzračném jezírku s úžasným výhledem. Počasí vyšlo naprosto perfektně. V jezírku byly také rybičky, které nám dělaly masáž. Podobně jako rybičková masáž v Thajsku, ano budu se čím dál častěji v reportech odvolávat na to, co jsem již zažil, to je ta pravá krása cestování :). Zpět jsme nakonec dorazili do Zermattu k večeru a vyrazili asi na nejvíc punkovou část celého Švýcarska a to spánek pod širákem, blízko města BRIG:). Musím uznat, že jsem byl celou dobu proti tomu a představa, že budu ve vysokohorském Švýcarsku spát venku ve spacáku pro mě nebyla moc přitažlivá, ale nakonec jsem za tuto zkušenost moc rád.

Hledání místa na přespání nebylo jednoduché, ale nakonec jsme našli poměrně dobře kryté místo, ideálně u pole a ideálně vzdálené od civilazace kryté stomem. V průběhu noci mě několikrát vzbudil mráz a ráno na nás nechápavě koukali lidé s pejsky a lidé v autech, kteří projížděli po blízké silnici přímo pod naším “perfektně krytým místem”, které jsme si v noci nevšimli. No co budu povídat, zážitek k nezaplacení :). Po poměrně náročné noci, které nescházelo nic kromě tepla, pohodlí a dostatečného odpočinku 😀 jsme se vydali na tu vůbec nejnáročnější tůru, která nás měla čekat. Výstup po hřenenovce na horu Eggishorn (2926), lemující největší dochovaný ledovec ve střední Evropě. Tento ledovec se snížil za posledních 150 let o 200 metrů. Za pár desítek let už tam nic nebude, tak se zajeďte podívat na jasné důsledky globálního oteplování.

Výstup to byl poměrně náročný, po cestě jsme se museli brodit hustou mlhou, zimou, potkali jsme čtyřnohé krávy a taky kozy a prošli několik míst via Ferrata. Po cestě jsem si uvědomil, že mi příliš nevyhovuje globálnně určené tempo a nemám moc rád stejně nastavené tempo pro výstup, chození po rovince nebo z kopce. Mnohem více mi vyhovuje extrémně pomalý výstup (předběhne mě snad i důchodce), velmi svižná chůze po rovince a běh z kopce (intervalový trénink). Členové naší expedice ale měli klasický přístup, takže jsem byl opět v menšině (a proto trailuju raději sám). Na vrchol hory Eggishorn jsme dorazili kolem 4.hodiny a obloha se začala trhat a vysvitlo na nás dokonce sluníčko. Unavení jsme se odebrali směrem dolů k autu a čekal nás návrat do Lausanne, kde se několik nadšenců ještě vykoupalo v mrazivém Ženevském jezeře (rozlohou vypadá jak moře). Večer jsme se ještě rozhodli na několik hodin navštívit noční tepající město plné frantíků a mladých lidí. Švýcarská města prý nejsou zajímavá ani pěkná, ale přírodu a krajinu mají dokonalou. Další den jsme už vyráželi zpět, byl to velmi krátký punkový výlet, přiznávám :). Po cestě zpět jsme zabloudili na chvíli do Francie (co udělá jedno špatné odbočení) a zastavili se na krátkou zastávku v lázeňském městečku Badenweiler, kde Římané vybudovali kolem 70roku našeho letopočtu lázně.

Alles Gute

Punkový zájezd do Švýcarska
4.5 (90%) 2 votes

admin (8 Posts)

Internetový marketér, který se specializuje na affiliate marketing a marketing mobilních aplikací. Aktuálně dýchá za LemonyApps.com